23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Axfoods eko ökade

Den ekologiska försäljningen hos Axfood har ökat med 38 procent under det första kvartalet 2009, jämfört med samma period förra året.

En förklaring kan vara att det ekologiska sortimentet

bland annat utökats med Axfoods egna Garant Ekologiska varor, men det

är inte hela förklaringen till försäljningsökningen:– Antalet produkter har ökat med 18 procent under perioden, så

ökningen kan inte enbart härledas till att sortimentet blivit större,

utan även de befintliga produkterna ökar. Siffrorna visar att

konsumenterna fortsätter att handla mer ekologiskt, trots

lågkonjunkturen och det finns fortsatta tillväxtmöjligheter om vi kan

försörja marknaden med fler produkter, säger Ingmar Kroon som är

presschef på Axfood, till Ekoweb.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03