23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Synskadade startar dagligvarutävling

Riksorganisationen Unga Synskadade utmanar flera företag inom dagligvaruhandeln genom att starta en tävling. Den som har flest punktskriftmärkta varor vinner.

– Nu hoppas vi att livsmedelsföretagen hör av sig och vill delta i tävlingen säger, Anna Jacobsson, ledamot i Unga Synskadades riksstyrelse. Vi tror att de inser vikten av att märka varor så att även vi som inte ser den vanliga texten på förpackningarna kan handla livsmedel och veta vilka varor vi har hemma och att företagen ser tävlingen som ett bra tillfälle att på allvar ta tag i arbetet med märkning av förpackningar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03