23948sdkhjf

Hallå….Jenny Fridh, informationschef på Lantmännen Kronfågel

Ni startar en ny kampanj på måndag, kan du berätta?

– Ja det gör vi och det började med att vi lät ett företag undersöka hur många som kom ihåg vår elva år gamla sång Kyckling på fredag. Det visade sig att varannan svensk kom ihåg den och dessutom kunde texten. Därför bestämde vi oss för att relansera sången i ny tappning. Det innebär att vi har tre nya textvarianter som man kan sjunga med sin singelgranne, sin svärmor eller i bubbelbadkaret.Vad är innebörden i de nya texterna?– Det är att man inte bara ska äta kyckling på fredag utan att det är fritt fram under alla veckans dagar. Alltså både till vardag och till fest.Har skandalen med glas i kyckling påverkat?– Nej vi började jobba med kampanjen innan incidenterna inträffade. Men vi fick stoppa upp det arbetet under en tid.Har ni sett något resultat av det som hände?– Nej det är en utredning som pågår och jag kan inte uttala mig om den.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078