Hallå….Boris Lennerhov, vd för Gekås i Ullared
– Jag ska vara med i tv-serien, men steget därifrån till att bli tv-stjärna är ganska långt, hahahahaha. Jag har inget behov av att bli stjärna, jag har en stadig beundrarkrets bland våra kunder, damer i åldern 65 plus och det räcker ganska bra för mig. Jag ska vara mig själv i serien och göra det som jag normalt gör.Varför sa ni ja till att bli reality-tv?– Alla känner till och tycker så mycket om Gekås, men det visar sig ofta att de som har mest åsikter aldrig har varit här eller möjligen var här för 20 år sedan. Vi vill visa hur det egentligen är.Har ni någon möjlighet att se resultatet innan det sänds i Kanal 5 till hösten?– Vi är självklart mycket rädda om våra medarbetare och kunder och vårt varumärke. Vi ska få se avsnitten innan de sänds och har rätt att dra i nödbromsen och stoppa avsnitt om det blir fel. Men det här är ju ingen färja eller liknande och det är på dagtid så jag har stora förhoppningar om att det blir sansat. Tanken är ju inte att vi ska göra bort oss utan visa oss med våra personligheter och egenheter.Har inspelningen börjat?– Vi har tre team här redan som förbereder inspelningarna som ska pågå i sex, sju veckor nu i sommar. Eftersom produktionsbolaget vill spegla årets alla 52 veckor under betydligt kortare tid måste det förberedas lite, till exempel livet i campingstugorna, bussresorna och tjejgängen.Vad har medarbetarna sagt om att bli tv-stjärnor?– 25 i personalen har valts ut vid en casting och ska bli karaktärer i tv-serien. De 25, däribland jag själv, ska följas lite extra. Det blir personligt, men inte på det privata planet utan på ett mer allmänt plan. Jag vill inte ta hem inspelningsteamet till köket precis. Man får hålla lite på integriteten. Generellt sett kan jag säga att medarbetarna varit positiva, särskilt efter provavsnittet som vi fick se. Då försvann eventuell oro.Tittar du själv på dokusåpor?– Jag brukar se något avsnitt av de flesta för att hänga med.I vinter har du varit vd för Gekås i tio år. Vad är den största förändringen för företaget under de åren?– Utbudet och kvaliteten har höjts, Gekås har blivit ett helt annat utflyktsmål med exempelvis camping. Hur har sommaren hittills varit?– De två första veckorna i juni har tillväxten varit 40 procent jämfört med motsvarande veckor i fjol. Vädret, danskar, norrmän och den allmänna konjunkturen har hjälpt till. Från årets början och fram till nu stannar tillväxten på 15 procent.Kajsa Söderberg