23948sdkhjf

Medelålders kvinnor gillar kolsyrat vatten

Medelålders kvinnor med hemmavarande barn och boende i mindre städer - de är de typiska konsumenterna av kolsyrat vatten. Det visar en undersökning som bryggeriet Spendrups låtit göra.

Enligt Spendrups, bland annat ägare till varumärket Loka, är kolsyrat vatten sakta men säkert på väg tillbaka på dryckesmarknaden. Konsumtionen har tidigare sjunkit under en period till följd av klimatdebatten.Undersökningen slår fast att r 28 procent av svenskarna anser att kolsyrat vatten är trendigt. Motsvarande siffror för rött vin och öl är 20 respektive tio procent.62 procent av kvinnorna gilla kolsyrat vatten mot 49 procent av männen. Och det verkar vara en dryck för de som älskar att vara hemma - 73 procent av de som anger att de tycker mycket om kolsyrat vatten går sällan eller aldrig på krogen.Undersökningen har genomförts av företaget United Minds.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078