Hallå där... Gunnar Andersson, tf köttchef på City Gross i Hyllinge...
– Sådär. Vi har inte fått något riktigt tryck än.Så trots att priset är det samma väljer folk det konventionella?– Det verkar så. Jag tror inte riktigt att kunderna fattat att priset är lika. Det ekologiska köttet har ju varit dyrare så länge.Hur marknadsför ni de nya priserna?– Vi trummar på rejält i butiken. Men det är möjligt att det behövs lite tid. Sedan är det lite speciellt med försäljning så här mitt i semestertider, jämförelser är lite svåra att göra.Vad kan ni göra mer för att öka försäljningen av det ekologiska köttet?– Det gäller väl att hålla ut. Köttet är ju väldigt fint och jag tror att de som en gång smakat det kommer tillbaka och köper mer. Jag märker det ofta när kunder ber mig rekommendera något riktigt gott och jag pekar på Stjärnkött eller vårt ekologiska. Och några dagar efteråt kommer kunderna och tackar för en bit som bara smälte i munnen. Då är det roligt att sälja.Nu har sommarvädret kommit på allvar. Hur påverkar det en stormarknad som er? Bättre eller sämre försäljning?– Vi säljer bra. Men mycket av omsättningen förskjuts till kvällarna. På dagarna vill kunderna göra annat.Lars Thulin