23948sdkhjf

Hallå…Kristin Andersson, informationschef på Hemköp

Ni startar en ny kampanj som innebär att kunder ska klistra märken på de varor de ska få rabatt på. Varför gör ni det?

– Det är ett helt nytt sätt att driva en kampanj i Sverige på och vi har sett erfarenheter från andra länder där det här sättet att jobba på har visat sig framgångsrikt. Kunden kan själv välja vilken vara man vill ha rabatt på inom en viss grupp och sedan är det bara att klistra på en etikett.Vilka får klistra lappar?– Alla som besöker våra butiker får den möjligheten och de kan hämta ett klisteark i butiken om de inte har fått det hemskickat.När startar kampanjen?– Vi startade förra måndagen och detta är den första kampanjveckan av totalt fyra.Varför är kampanjen bättre än med rabattkuponger?– Den är bra för att kunderna själva kan välja inom en grupp varor vad de vill ha rabatt på. Det kan exempelvis vara ett tvättmedel av Vias samtliga tvättmedel eller en korv bland olika tjockkorvar.Hur ser resultatet ut efter första veckan?– Vi får titta på statistiken först jag kan inte rapportera något resultat just nu. Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094