23948sdkhjf

Hallå….Ingemar Kroon, presschef på Axfood

Många kunder har gjort dubbla betalningar Axfoods butiker, hur har ni hanterat det?

– Det var inte bara hos Axfood som det skedde utan det drabbade flera av de andra kedjorna också men det visade sig att felet låg hos Visa. Det var en rätt stor grej och det tog ett tag innan vi såg var felet låg men alla kunder kommer att få tillbaks sina pengar utan att göra något. Vi vet inte exakt varför det blev fel men felet låg inte här hos oss. Det verkar ha varit något ganska så komplicerat.Hur fick ni reda på det först?– Det var en rätt snabb reaktion från flera håll faktiskt och jag kan inte säga i vilken butik det upptäckes först. Det kom signaler från alla håll och kanter på en gång. Jag vill betona att det inte är en Axfoodrelaterad händelse.Var det många kunder som hörde av sig?– Det kan du ge dig på men jag har ingen exakt siffra på hur många det var. Det ringde hela tiden men många vände sig direkt till butiken där det skett, även om en del ringde oss också. Det här visar hur stort något faktiskt kan bli.Tror du att det kan hända igen?– Du får fråga Visa om det eftersom det inte var något som hände hos. Mig veterligen har det inte hänt något liknande under den period jag har varit anställd och jag har jobbat här sedan 2001.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094