Hallå…Annika Sund, marknadschef på Leksands knäcke
– Det är för att större delen av våra konsumenter idag finns i åldrarna 55 till 79 år.Vilka vill ni nå?– Vi vill nå småbarnsföräldrar i åldrarna 25-35 år och det är för att vi är sämre än våra konkurrenter på den punkten.Hur gör ni för att nå dem?– Den målgruppen är väldigt inriktad på var råvarorna kommer ifrån och vi talar om för dem att det enkla receptet är uppbyggt på närodlad råg, källvatten, jäst och salt. Vi trycker på att det är råg och vi tycker hösten passar för kampanjen det är ju skördetid nu.Hur ser åldersfördelningen ut bland konsumenterna?– 23 procent av dem som är upp till 29 år handlar knäcket, mellan 30 och 49 år handlar 53 procent knäcket och över 70 år handlar 64 procent knäcket.Varför är de äldre så förtjusta i knäcket?– Det är nog för att vi tidigare mest har riktat oss till dem men nu har tiden kommit för att visa yngre att vi finns.Camilla Myrsten