23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Heineken satsar i Indien

Holländska bryggaren Heineken har nu löst en segdragen konflikt i  Indien. Genom detta hoppas  man nu kunna ta en  andel av den snabbt växande ölmarknaden i världens näst folkrikaste land.

Konflikten var en följd av att Heineken tillsammans med Carlsberg förra året köpte bryggeriet Scotttish&Newcastle. Detta brittiska företag var delägare i en stor bryggeriverksamhet i Indien och Heineken övertog den posten. Samtidigt var Heineken sedan länge delägare i en konkurrerande bryggerikoncern i Indien. Här blev det en konflikt, rapporterar Financial Times. Nu har Heineken löst problemet genom att köpa mer i en del av bryggerierna och sälja sina andelar i andra.Per capitakonsumtionen av öl i Indien är 1,2 liter per år jämfört med ett snitt på cirka 50 liter på mogna marknader.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web02