23948sdkhjf

KF bildar nytt marknadsbolag

KF bildar ett nytt marknadsbolag tillsammans med de detaljhandelsdrivande föreningarna. Vd blir Eivor Andersson som närmast kommer från Ving Sverige.

Marknadsbolaget

får ett övergripande samlat ansvar för Coops kommersiella strategi som

bland annat omfattar det totala medlemserbjudandet, varumärken, koncept,

marknadskommunikation och konsumentfrågor. Bolaget blir ett helägt

dotterbolag till KF och kommer vara i full drift den 1 januari 2011. – Med det nya marknadsbolaget ökar vi utvecklingstakten för Coops erbjudande till över 3 miljoner medlemmar i hela Sverige. Målet är att ge våra medlemmar ännu större nytta och värde av medlemskapet, säger Lars Idermark, vd och koncernchef KF.


Eivor Andersson har sedan 2008 haft en plats i styrelsen för tidigare Coop Sverige AB och sitter nu i styrelsen för Coop Butiker och Stormarknader AB.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063