23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rättvisemärkt gör tv-reklam

För första gången satsar Fairtrade på tv-reklam i samband med kampanjen Fairtrade Fokus som drar igång nästa vecka.

Tv-reklamen

kommer att synas under veckorna 42-44, bland annat i TV4, TV8,

Discovery, Kanal 9, TV 10, TV4 Fakta och TV4 Film. Budskapet i

kampanjen: Håll utkik efter mig när du handlar! framförs av odlare av

rättvisemärkta varor, som vänder sig direkt till konsumenterna.

Medieutrymmet samfinansieras med de kedjor och leverantörer som syns med sina produkter i de olika filmversionerna.

Tv-kampanjen ingår i Fair Trade Fokus 2010 som är den största kampanjen

hittills från Fairtrade, och innehåller förutom tv-reklam, även

butiksaktiviteter, rapportsläpp och evenemanget Sveriges största

fikapaus den 27 oktober.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|