Uppsala är ett naturligt nästa steg när Mataffären.se ska växa utanför
Stockholm. Den geografiska närheten gör att expansionen kan ske inom
ramen för befintlig distributionsapparat.
– Mataffären.se är efterfrågad i Uppsala och det finns en god potential
för oss att växa här. Konsumentföreningen Svea, med säte i Uppsala, har
över 600 000 medlemmar med Coop MedMera-kort. Vi hoppas kunna locka ännu
fler Uppsalabor att bli medlemmar och skaffa kortet, säger Claes
Hessel.
Mataffären.se är en fullsortimentsbutik på nätet som erbjuder 7 500 artiklar med bland annat ett brett sortiment av färskvaror, inklusive manuell kött, fisk, chark och delikatess. Kunderna kan även få färdiga matkassar med recept.– Vi har vuxit stadigt i Stockholm och har i dag en leverans varannan minut mellan 08.00 och 22.00 på vardagar, säger Claes Hessel, vd för Mataffären.se.En klar majoritet av kunderna är 30-44 år.- 66 procent av våra kunder är barnfamiljer. De är mycket matintresserade men har ont om tid. Kunderna storhandlar och erbjuds även färdiga matkassar med recept, säger Claes Hessel.