Chokladen säger vem du är
Chokladkoden är resultatet av Marabous undersökning där man utreder svenskarnas chokladkonsumtion kopplat till beteenden, intressen och livsstilar. Den visar exempelvis att män gillar Japp och kvinnor Nobless
På kampanjsidan marabou.se/chokladkoden kan besökare få en personlig
egenskaper, levnadsvanor och musiksmak.– Chokladkoden är ett uttryck för alla de relationer som svenska folket har till vår choklad, där de allra flesta hittar sin egen favorit. Det är intressant att se att din personlighet faktiskt kan speglas i dina chokladval, säger Malin Jönsson, marknadschef på Marabou.Exempel på generella tendenser är att:Storkonsumenter i större utsträckning bor storstad Storkonsumenter väljer teater framför bio Storkonsumenter är mindre impulsiva Storkonsumenter spenderar mer tid på Facebook Storkonsumenter har oftare eftergymnasial utbildning Med storkonsument menas personer som äter choklad några gånger per vecka eller mer och jämförs ovan med personer som äter choklad mer sällan än några gånger per vecka.