23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bönkampanj gav besöksrekord

I våras sjösatte Gevalia den digitala kampanjen The Whole Bean Messenger där man bland annat kunde skicka SMS till varandra och bjuda in vänner på en kopp kaffe. Den alstrade totalt 170 000 besök.

Kampanjen gick på Facebook, i bloggar, som Iphone-app och i webb-tv.Vid

kampanjens slutskede hade The Whole Bean Messengers sajt fått 170 000

besök. 5 500 meddelanden hade skickats via Iphone-applikationen och 90

000 filmer hade skapats.–

Det var en jättespännande och integrerad kampanj som fick ett

fantastiskt gensvar som konsumenterna tycker har varit spännande, säger Malin Jennerholm, marknadschef på Gevalia, till Dagens Media.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|