23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Klassar Arlas kampanj som överidyllisk

Den danska konsumentorganisationen Forbrugerrådet och Danmarks Naturfredningsforening anser att Arlas reklamkampanj är vilseledande. Nu anmäler man Arla till Danmarks livsmedelsmyndighet. De

– Den idylliserande bild som används i filmerna har inget att göra med de

metoder som används hos de flesta konventionella danska lantbrukarna

och i förädlingsprocessen, säger Camilla Hersom på Forbrugerrådet till ATL.Kampanjen, kom lite närmare naturen, är för Arlas konventionella produkter. Den används även i Sverige. Arlas

Foods globala marknadschef håller inte med och menar att intentionen är

att visa att företaget har respekt för naturen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|