23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fimpa med Stig och Ica

Genom handlaren Ica-Stig drar nu Ica en gång en Sluta-röka- kampanj lagom till ”Bli-en-bättre-människa” -löftenas största helg - nyår. Kampanjen kommer att gå både i tv och dagspress och man tar  ordentlig hjälp av sociala medier.

Fimpa med Ica-StigKampanjen får trovärdighet genom att Hans Mosesson, skådespelare som gestaltar Ica-Stig, erkänner att han själv varit rökare sedan 40 år och att han tagit sig ett bloss varje gång som kameran stängts av.Men rökare, inklusive sig själv, kallar han för idioter. Idén föddes när Mosesson tog beslutet att försöka sluta röka. Och Icas marknadschef Magnus Wikner säger till tidningen Dagens Media att företaget vill värna om sina kunders hälsa.Budskapet är måhända inte helt problemfritt, Ica är trots allt en av landets större återförsäljare av cigaretter.– Rökningen är ganska komplicerad, det är lagligt att sälja cigaretter även om vi ser att rökningen begränsas i samhället. Vi kommer även att göra det på våra arbetsplatser. Men vi vill uppmana folk att fatta egna beslut och det är tillåtet att sälja tobak, säger Magnus Wikner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|