23948sdkhjf

Reklamen ökade 13 procent

Under förra året steg investeringarna i reklam med 13 procent. Internet och bio ökade mest. Däremot minskade direktreklamen.

Det framgår av Mediebyråbarometern som räknar investeringarna som förmedlas via Sveriges mediebyråers medlemmar. Den presenteras i tidningen Dagens Media.Tv ökade med 24 procent.– Tv-marknaden har det i princip varit utsålt sedan i maj. Trots den situationen har kategorin tv en ökning om 23,5 procent, vilket hade kunnat vara än större om det funnits mer utrymme att sälja, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer, i ett pressmeddelande.Kategorin direktreklam och annonsblad tappade sex procent.Mediekategorier som ökade förra året: (ökning i procent)1. Sök 30 2. Internet 28 3. Bio 27 4. Kvällspress 26 5. Tv 24 6.Landsortspress 217.Utomhus/Trafikreklam 19 8. Storstadspress 13 9.Populärpress 12 10. Fackpress 9 11. Radio 5

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095