Di Luca & Di Luca strukturerar om
– Genom att bilda ett företag och en organisation skapar vi ett ännu effektivare företag med ett tydligt mål, att erbjuda vår hemmamarknad det bästa ur Medelhavsköket. Det är en offensiv sammanslagning.– Satsningarna kommer märkas genom än mer fokus på matinspiration tillsammans med vårt breda sortiment. säger Christian Di Luca, vd Gruppo Di Luca.Den nya organisationen innebär också en ny ledning. Jerker Norström, idag vd för Diné Food, blir vd för nya Di Luca & Di Luca. Per Nilsson, i dag vd för Di Luca & Di Luca, blir istället ansvarig för affärsutveckling och tar en plats i styrelsen.Den nya organisationen ska vara i gång 1 mars i år.Di Luca & Di Luca har en budgeterad omsättning för 2011 på 660 miljoner kronor. Företaget importerar italienska varor, balnd annat olivolja, pasta, pesto och balsamvinäger. Det egna varumärket är Zeta.