23948sdkhjf

Clas Ohlson vill lyfta med e-handel

I höst lanserar Clas Ohlson en ny internationell e-handelsplattform, som framför allt ska ge kunder i Finland och Storbritannien där det är glesare mellan butikerna möjlighet att handla.

Clas Ohlsons näthandel har inte vuxit i samma takt som marknaden i

stort och omsatte i januari 7 miljoner kronor, vilket utgör endast 2

procent av kedjans omsättning. Men med den nya e-handelsplattformen ska

kedjan knyta an till sina postorderrötter.


– Det finns starka traditioner och mycket stolthet över den gamla

postorderverksamheten, men det har varit ett enormt fokus på att öppna

nya butiker de senaste åren. Nu tar vi ett nytt grepp om den gamla

postordern som är dagens e-handel för att kunna ge bättre service till

våra kunder, säger näthandelschef Catrin Folkesson till Svenska Dagbladet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083