23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bra för McDonalds i Europa

Den europeiska marknaden utvecklades bäst för hamburgerkedjan McDonalds under februari. Försäljningen steg med 5,1 procent jämfört med samma månad förra året. Globalt ökade kedjan försäljningen med 3,9 procent.

Sämst var utvecklingen i USA med en uppgång på 2,7 procent.Framgången i Europa beror enligt företaget på kampanjer, bland att en satsning på premiumkött i Frankrike och produkten Big Tasty i Storbritannien, skriver Financial Times.I USA vill McDonalds göra en satsning på sitt kafékoncept McCafé och i det ligger en fokusering på hälsosamma alternativ, balnd annat havregrynsgröt(!)

BREAKING
{{ article.headline }}
0.09|instance-web04