23948sdkhjf

Hallå...Titti Rodling, ny kommunikationschef på Milko

Du tar över som kommunikationschef på Milko, vad har du för planer?

– Det är lite för tidigt att säga den första tiden ska jag lyssna och lära om verksamheten och ägarna. Sedan kan jag titta på vad vi kan göra och vad vi kan förbättra. Jag vill också titta på vad som görs bra i dag. Det gäller att träffa så många som möjligt. Det känns verkligen roligt att få jobba med svenska mejeriprodukter som är rena och naturliga. Det är till exempel alltid svensk mjölk i Milkos produkter. Det är också produkter som berör de står på folks frukostbord varje dag.Du har tävlat i alpin skidåkning tidigare, hur kan du använda de kunskaperna i ditt nya jobb?– Man kan säga att jag är van att vara väldigt mål- och resultatfokuserad och på det viset kan jag ha nytta av det. Jag är också van att jobba i lag och det blir viktigt nu när vi skapar en ny ledningsgrupp.Vad har du grort senast innan du fick jobbet på Milko?– Jag har i fyra år drivit ett företag inom kommunikation för turist-, sport- och resebranschen.Vad blir största utmaningen i ditt nya jobb?– Det är svårt att säga nu för det är lite för tidigt men jag tror att det blir många spännande utmaningar framöver.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.12