23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

McDonalds söker bönder i Norge

Hamburgerkedjan McDonalds och Norges Bygdeungdomslag gör nu gemensam sak för att  få norska ungdomar  att bli bönder.

Undersökningar visar att en överväldigande majoritet av norrmännen slår vakt om det egna jordbruket, men alltför få väljer den yrkesbanan.Norges Bygdeungdomslag, en organisation för ungdomarna på landsbygden, och McDonalds drar därför igång en kampanj som ska synas både på restaurangerna och i sociala medier som Facebook. Syftet är att få ungdomarna intresserade av ett liv på landet. -Vi måste ta till okonventionella metoder för att förhindra att det norska lantbruket dör sotdöden, säger Nils Håvar Øyås, ledare för NBU till tidningen Levangeravisa.McDonalds motiverar sitt engagemang med att man tar 80 procent av sina råvaror från det norska jordbruket.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01