23948sdkhjf

Axfood vann utbildningspris

Axfood vann Swedish Learning Awards pris för Bästa Kompetenssatsning 2010, tillsammans med Involve Communication.

Utmärkelsen delades ut vid årets upplaga av Swedish Learning Awards. – Det är mycket viktigt för oss att våra medarbetare är engagerade, kunniga och har möjlighet att växa i jobbet. Priset är en bekräftelse på att vi är på rätt väg, säger Nicole Janssen, chef för Axfoodakademien. I juryns motivering stod det: För en medveten satsning på utbildning av butikspersonal i en geografiskt spridd organisation, med stöd av högsta ledningen. Utbildningen har en klar koppling till vad som ger lönsamhet i affärsverksamheten och ger möjlighet till certifiering inom ett av kunskapsområdena. Ett extra plus för att det är möjligt att tävla butiker emellan. Speldynamiken motiverar och skapar teamkänsla.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062