23948sdkhjf

Nespresso ökade 80 procent

Nespresso visar ett starkt resultat 2010 med en tillväxt i Norden på över 80 procent.

Företaget satsar i Sverige genom att öppna sitt första nordiska Customer Relationship Center samt ny flaggskeppsbutik i Stockholm.– Satsningen är en naturlig reaktion på den ökade efterfrågan vi har sett i Sverige den senaste tiden. Kapselkaffemaskinerna har ökat från att stå för 1 procent av antalet sålda maskiner inom kategorin espressomaskiner år 2006 till att stå för hela 53 procent år 2010. Nordiskt har vi fördubblat vår försäljning varje år sedan 2003 och som nordisk marknadsledare visar Nespresso en stark tillväxt på över 80 procent 2010 och förespås sälja 200 000 maskiner 2011, säger Kristen A. Hovland, Nordisk chef för Nespresso.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094