23948sdkhjf

Lavazza sponsrar italienskt firande

Italien fyller 150 år, som enad nation 2011 och Lavazza är en av huvudsponsorerna vid jubileumsfirandet.

Italien firar 150 år , vilket kommer att firas med fester och olika evenemang i hela Italien, men kanske framförallt i det enade Italiens första huvudstad, Turin. Från mars till november pågår ett omfattande kulturprogram med konst, mat och dryck, mode och framtid.I Sverige arrangeras jubileumsfirandet av Italienska Kulturinstitutet och sponsras av Lavazza, Alfa Romeo, Piaggio, Fiat, Bianchi, Grimaldi, Costa Cruises och Nobis. För att fira Italien har Lavazza utvecklat sin klassiska espressokopp med en specialdesign i Italiens färger grönt, vitt och rött.– Lavazzakoppen är en ikon och en viktig identitetsbärare och för oss var det självklart att fira detta speciella år för Italien genom att ta fram en specialdesignad espressokopp, säger Johan Sollenberg marknadschef för Lavazza Nordic. Vi vill gärna dela med oss av vår passion för espresso i Sverige, något som känns extra aktuellt under jubileumsåret 2011.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069