23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

KO ställer krav på Netto

Konsumentverket, KO är kritiskt till dagligvarukedjan Nettos marknadsföringsstrategier. Alltför ofta upplever kunder att Netto annonserar varor som inte finns i butiken. Nu utreds frågan.

KO utreder vilseledande marknadsföring i Nettos marknadsföring, rapporterar Helsingborgs dagblad. Nettos vd Jan Richter

har tidigare förklarat bristen på annonserade varor i butikerna med

leveransproblem och oväntat stor efterfrågan. KO är dock tveksam till

om varubrist kan räknas som oförutsedda händelser och anser att

kunderna tydligt ska informeras om annonserade varor endast finns i

begränsat lager.

KO har fått in ett flertal anmälningar från upprörda kunder. Bland

annat från en kund i Landskrona som tre timmar efter kampanjstart fick

höra att den utannonserade produkten, en golvrengörare, var slutsåld.

Netto måste inkomma med ett svar till myndigheter senast den 14 juni.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08|instance-web03