23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ska se till att Bergendahls får en emv-andel

Mats Sjödahl, som efter tolv år lämnat Axfood för att från den 1 september bli inköpsdirektör hos konkurrenten Bergendahls, säger att företaget inom två-tre år behöver ha en emv-andel på tio procent.

Mats Sjödahl konstaterar i Dagens Industri att ingen kedja överlever utan en viss andel emv och att Bergendahls började arbeta med de varorna i höstas. Samtidigt gäller det att värna om samarbetet med varumärkesleverantörerna.– Jag ska se till att Bergendahls får en emv-andel, ett sortiment som är anpassat till den storlek vi har på marknaden och se till att få rätt priser och bra emv-produkter i både medium- och lågprissegmentet. Sedan gäller det också att utveckla andra delar av sortimentet, säger Sjödahl till tidningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03