23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hallå...Inger Myresten, kommunikationschef, Arla

Arla noterar en ökande omsättning i Mellanöstern, där det pågått en bojkott mot märket efter danska satirteckningarna av profeten Muhammed, hur är inställningen till namnet Arla i dag?

– Man kan säga att Arlas produkter är tillbaks på hyllan och har gjort en återhämtning. Vi har lagt ned ett otroligt hårt arbete för att återskapa det lokala förtroendet.Vad har ni gjort konkret för att uppnå det?– Vi har arbetat med att förstå marknaden och att anpassa oss till den. Vi har velat bevisföra produkternas höga kvalitet. Vi har bland annat delat ut varuprover.Vilka produkter säljer bäst i Mellanöstern?– De stora produkterna är fortfarande smör och gräddost.Hur ser siffrorna ut framöver, blir det fortsatt ökning på den marknaden?– Jag har inte satt mig in i det så jag kan inte svara på det nu.Camilla Myrsten

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|