23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bergendahls lanserar nytt koncept

Bergendahls Food inviger våren 2013 sin första storlivsbutik. Därmed skapar man ett mindre komplement till de 33 egenägda stormarknaderna under varumärket City Gross.

Bergendahls har hittills valt att kombinera de egenägda stormarknaderna City Gross med partihandel till fria handlare. Med etableringen av det nya konceptet för storlivsbutiker tillförs Bergendahls Food ett upplägg som kombinerar tydlig kedjestruktur med delat ägande med handlaren.Den nya kedjan går under arbetsnamnet Mat City och kommer att etableras i såväl centrala lägen där City Gross redan har ett starkt varumärke, som på orter där marknaden är för liten för en fullskalig stormarknad.Av de fem nya butiker Bergendahls Food öppnar framöver i Eslöv, Helsingborg, Uddevalla, Kristianstad och Hässleholm kommer en att bli den första etableringen av Mat City. Vilken det blir offentliggörs av konkurrensskäl först inför invigningen.– Vi vill växa med ett helt nytt koncept och samtidigt genom en ny ägarmodell tillföra ytterligare entreprenörsanda till vår verksamhet, säger Peter Lund, vd Bergendahls Food.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.107|