23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Storsatsning av Procter

Under våren ska Procter&Gamble lansera en ny generation tvättmedel, Tide Pods, som är en tablett som ska läggas i maskinen. Marknadsföringsbudget 150 miljoner  dollar, drygt en miljard kronor. Under första året.

Premiär för reklamen sker under verklig prime-time. Reklamspotarna läggs i tv-bolaget ABC:s direktsändning av Oscars-galan.Det skriver New York Times som också berättar att många av de multinationella dagligvaruföretagen tänker öka sina reklaminsatser under året. I många fall rör det sig om storsatsningar i sociala medier.- Vi vill fiska där fiskarna finns, säger Unilever som förklaring till denna inriktning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04