23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fler vill handla billigt

En undersökning som gjorts av Livsmedelsföretagen presenteras i dag och den visar att fler styrs av låga priser när de handlar mat, jämfört med för sex år sedan.

Var

tredje svarande att de oftast väljer det billigaste alternativet. I undersökningen har 1000 personer intervjuats och de fick svara på påståendet att de oftast väljer det billigaste alternativet. Då svarade 36 procent att de instämmer helt eller delvis men för sex år sedan instämde 30 procent i det påståendet, skriver Ekot.– Det finns flera skäl men den övergripande trenden inom konsumtion och

detaljhandel är att det går mot ett alltmer lågprisfokus. Saker och

ting ska inte kosta särskilt mycket för att locka konsumenternas

intresse. Detta har dagligvaruhandeln i hela världen också

uppmärksammat och lagt mycket energi på att försöka få

lågprisalternativ så att man kan konkurrera med andra om konsumenternas

köplust, säger Carl Eckerdal som är chefsekonom på Livsmedelsföretagen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02