23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

AB-Inbev växer vidare

Världens största bryggeri, AB-Inbev, redovisar en omsättningsökning på  6,2 procent för det första kvartalet. Räknat i volym steg försäljningen med 1,8 procent.

Totalt uppgick omsättningen till 9 332 miljoner dollar. Rörelsevinsten steg med 8,4 procent till 2 887 miljoner. Bryggeriets tre globala varumärken, Becks, Budweiser och Stella Artois, ökade 4,8 procent. Men skillnaderna mellan märkena är stor. Medan Budweiser ökade 7,3 backade Becks på grund av svag utveckling i framförallt Storbritannien och USA. Stella Artois ökade med måttliga 1,3 procent.Det är inte bara dollar och hektoliter som omnämns i sifferform i rapporten. AB-Inbev konstaterar stolt att bryggeriets märken nu har 35 miljoner fans i sociala media.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03