23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coops ekologiska minskar

Coop visar för första gången negativt index för försäljningsutvecklingen för ekologiska produkter. Mätningen, som gäller första kvartalet 2012, visar att värdet minskade med 3,5 procent.

– Generellt sett så ser vi att pris är en än viktigare komponent i konsumenternas köpbeteende. Vi är inte nöjda med vår första kvartalsförsäljning inom ekologi och miljömärkt. Det är framför allt inom livs och färskt livs som vi har en sämre utveckling än våra branschkollegor. Produkter som till exempel ägg, barnmat, matfett, mellanmål och kryddor har en bra trend. Coop står fortfarande för den största andelen ekologiskt, säger Louise König som är Coops nya chef för hållbar utveckling, till Ekoweb.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|