23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Middagsfrid till Schweiz

Middagsfrid vill växa och riktar sig med sitt matkassekoncept till internationella marknader. Nu är det dags för Schweiz.

Första oktober kördes verksamheten igång under namnet Salito.– Att matkassekonceptet sprids till nya länder med så hög hastighet visar att det finns ett utbrett intresse att hitta lösningar som hjälper familjer att äta god, varierad, hemlagad mat lagad från grunden. På sätt och vis kan man se detta som ett svenskt miljö- och hälsoprojekt som går på export i och med att matkassekonceptet innebär att familjer lär sig äta mer klimatsmart med en vegetarisk maträtt i veckan och att matsvinnet minskar, säger vd, Victor Theander, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web03