23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dagligvarudagen: En tredjedel köper lågpris

Cirka en tredjedel av konsumenterna veckohandlar i lågprisbutiker. Men mer än hälften prioriterar framför allt kvalitet när det gäller matinköp.

– Andelen som handlar lågpris ökar,

men ökningen går inte lika snabbt om tidigare, menade Morgan Sandström, SIFO som presenterade en färsk undersökning på Dagligvarudagen. 25 procent av de tillfrågade gör aldrig några inköp i lågprisbutiker

Låga inkomster är styr inte i så hög grad, de lågpristrogna

återfinns framför allt i ett genomsnitt när det gäller inkomst. Skåningar och smålänningar liksom äldre personer prioriterar

billig mat i högre grad än snittet i Sverige. Befolkningen i norr vill i högre

utsträckning gynna sin region och köper helt närproducerad mat.Läs mer i Fri Köpenskap på fredag

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|