23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mobil reklam växer

Allt fler svenska företag satsar på de smarta mobilerna för att kommunicera med nya och gamla kunder. Internet har nu passerat dagspressen som reklamkanal.

Dagens Industri rapporterar i dagens nummer om den



snabba tillväxten för mobil reklam. ”Från noll till 500 miljoner kronor



på några få år” lyder inledningen.



Främsta förklaringen till ökningen är genombrottet för de smarta telefonerna. E-butik, erbjudanden, kundklubbar och betalningar – möjligheterna rätt ner i konsumentens ficka är många.Totalt omsätter internet som reklamkanal med 10 procent



till 7,7 miljarder kronor. Därmed har nätet gått om dagspressen som



kanal för reklam i Sverige.Störst är sökordsannonseringen med 2,9 miljarder kronor. Där har Google största andel.(Dagens Handel)

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078