23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bättre för djupfryst

Det blev brödet som blev vinnare inom djupfryst förra året. Försäljningen steg med 4,8 procent. Fågel var tvåa med 4,5 procent.

Ökningen för kyckling beror främst på att kyckling säljs på allt fler sätt på allt fler restauranger. Vidare tar vi också hand om större delar av djuret, tidigare var det mest bröstfilén.Frysta grönsaker ökade med 2 procent och har på tio år gått upp med nästan 40 procent.Förlorare i år är skaldjur med en nedgång på 11,3 procent och färdigrätter som tappade 7,2. Totalt ökade djupfryst med 0,7 procent inom handeln och 2,2 på storhushållssidan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095