23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Almondy ökade exporten 17 procent

Tårtproducenten Almondy i Göteborg ökade exportförsäljningen med 17 procent i fjol, skriver Svenska Dagbladet.

Enligt företaget är hemligheten bakom ökningen en tydlig satsning på mer universella smaker som mandel och kakao. Bland annat glutenfria mandeltårtor har varit ett lyckat drag.De främsta marknaderna för Almondy är Tyskland och England men det finns förfrågningar även utanför Europa. I Mexiko har världens största detaljhandelskedja Wal-Mart börjat sälja Almondys tårtor.- Vi ser särskilt USA som högintressant, säger Almondys vd Anders Hansson, som också lyfter fram att tårtor även säljs i Ikeavaruhus fast under Ikeas märke men att det ger god draghjälp åt exportökningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094