23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coca-Cola har passerats

Coca-Cola är inte längre världens starkaste varumärke. Ny etta är Apple och även Google har trängt sig före läskjätten.

Coca-Cola har varit klar etta 13 år i rad på den amerikanska varumärkeskonsulten Interbrands lista. Men i år skedde ett skifte på tronen.Apple tog sig upp på förstaplatsen efter att varumärket stigit hela 28 procent i värde och för Googles blev värdeökningen 34 procent.Då räckte det inte för Coca-Cola med sin blygsamma värdeökning på 2 procent sedan mätningen i fjol.Två svenska företag finns med högt upp på listan av de 100 företag som rankats. H & M återfinns på plats 21 och Ikea på plats 26.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094