23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prisregn över kampanj för Dill

Lidls reklamkampanj med restaurangen Dill fick ett  guld i den stora reklamtävlingen Eurobest. Man knep också  ett silver och fyra brons.

Kampanjen för Dill är välkänd vid det här laget. Butikskedjan drog igång en gourmetkrog med namnet Dill i Stockholm med en brittisk stjärnkock vid spisen. Vad kunderna inte visste var att råvarorna till de exklusiva rätterna till hundra procent kom från Lidl.I tävlingen Eurobest som avgjordes i helgen fick Dill-kampanjen guld i kategorin PR, silver i kategorierna Media och brons fick man i klasserna Direct, Integrated, Promo Activation och Outdoor.Lidls reklambyrå heter Ingo.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094