Erbjudanden ska också riktas individuellt till medlemmarna baserat på den köphistorik kunden har.
– Vår ambition är att skapa ett medlemsprogram som ger en bättre upplevelse för ännu fler medlemmar och därmed ökar försäljningen i våra butiker. Vårt nuvarande återbäringsprogram har inte lett till den merförsäljning vi hoppats på. Vårt tidigare program har prioriterat en begränsad grupp medlemmar genom en relativt hög tröskel för att nå maximal återbäring. Nu sänker vi tröskeln, säger Anders Sundström, ordförande KF och Coop Sverige AB.
Anders Sundström menar att det nya systemet är anpassat till ett modernt och digitalt samhälle.
med det nya programmet att flytta världen mot en bättre värld då inriktningen blir på ekologi, hälsa och miljö, säger han till Dagens Nyheter och hoppas på bättre priser i framtiden med ett större effektivitet i uppköp genom ny samordning.
Vilka som blir Coop partners och mer detaljer som poängsystemet kommer att lämnas längre fram, berättar Coop i ett pressmeddelande.
Återbäring intjänad i det gamla systemet kommer att kunna användas i butik fram till 31 augusti.