23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Riktat till Coops kunder

Kunder som befinner sig i närheten av Coops butik på Stockholms centralstation kan få riktade erbjudanden direkt i sin mobil i sommar.

Under två veckor i augusti testas ny marknadsföringsteknik vid Coop Centralen i Stockholm. Kunder som närmar sig hotspot-området får exklusiva erbjudanden i sin mobil med hjälp av iBeacon, förutsatt att mobilägaren själv har laddat hem Coop-appen och aktiverat funktionen.

Det är den första butiken i Sverige som testar nästa generations marknadsföringskanal – iBeacon – en trådlös sändare som skapar en digital hotspot med räckvidd på 70 meter och som skickar ut mobila erbjudanden direkt till de kunder som befinner sig i närheten.

– iBeacon är definitivt en intressant kanal för att säkerställa ökad kundnöjdhet och riktad kommunikation vid rätt tillfälle, säger Caroline Palmqvist, projektledare digitala kanaler på Coop.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|instance-web04