23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Starkt stöd för Nyckelhålet

Nästan alla svenskar känner till Nyckelhålet och de allra flesta tycker också att det är bra att märkningen finns, visar en undersökning som Sifo har gjort på uppdrag av Livsmedelsverket.












"Det här är fantastiska resultat, och en väldigt bra grund för vårt fortsatta arbete med Nyckelhålet. I år fyller Nyckelhålet 25 år och det kommer vi att fira lite längre fram i höst", säger Anette Jansson, dietist på Livsmedelsverket, i en kommentar till undersökningen. Enligt den har 95 procent i Sverige hört talas om nyckelhålet och 80 procent tycker att det är bra att Nyckelhålet finns. Majoriteten tycker också att Nyckelhålet är seriöst och att det är en märkning man litar på. Sämre är det med kunskaperna om att det är Livsmedelsverket som står bakom märkningen. Majoriteten, 57 procent, kände inte till det. Andelen som anser att Nyckelhålet är modernt är 31 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094