23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Oatly vann första ronden

Havredryckstillverkaren Oatly behöver inte bryta sin pågående reklamkampanj med formuleringar som "No milk. No soy. No badness." omedelbart, rapporterar ATL. Rättsprocessen är ännu inte avgjord, men Svensk Mjölk förlorade sina första krav i Marknadsdomstolen.








Oatlys pågående reklamkampanj aer intryck av att mjölk är ett tvivelaktigt livsmedel, anser Svensk Mjölk. Svensk Mjölk ville därför att Marknadsdomstolen skulle besluta om ett interimistiskt förbud mot Oatlys kampanj under rättsprocessen, en begäran som Marknadsdomstolen nu avslagit. Svensk Mjölks verksamhet har övertagits av LRF Mjölk och Växa Sverige, men har rätt att föra mejeriernas talan. Rättsprocessen i övrigt är ännu inte avgjord.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078