23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Brödföretagen slår tillbaka

Nya dieter har slagit hårt mot försäljningen av bröd. Men brödföretagen slår tillbaka genom att marknadsföra det nyttiga med att äta bröd.












-Brödföretagen har försökt att sälja mer med med känsloanknytningar som Äntligen och Fina men nu är det viktigare att visa att bröd är nyttigt, säger varumärkesexperten Eva Ossiansson vid Handelshögskolan i Göteborg. Brödföretagen har drabbats av nya populära dietformer som pekat ut brödet som boven till övervikt. Genom att mer tala om nyttigheterna vill brödproducenterna komma tillbaka till storhetstiden på 1970-talet då Socialstyrelsen deltog i en kampanj för att vi skulle äta 6-8 skivor bröd varje dag. Kampanjen ledde till ökad brödkonsumtion med 12 procent inom tre år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125