23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny direktör på Coop

Björn Larsson har utsetts till ny direktör för affärsområde Marknad på Coop Sverige. Han är sedan 2009 senior vice president och koncernmarknadsdirektör vid Swedbank.




Björn Larsson har bland annat varit vd och styrelseordförande för Lowe Brindfors under mer än tio år, vd för Leo Burnett respektive A-Com, koncerndirektör vid Bonnier AB, senior konsult inom McKinsey & Company samt departementssekreterare på industridepartementet. Han har också doktorerat i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. "Vi bygger nu nya Coop baserat på en sammanhållen långsiktig strategisk plan där marknadsföringen är en viktig del. I Björns affärsområde ingår utöver varumärkesfrågor och marknadskommunikation även butiksformat, hållbarhet och medlemsprogram, " säger Coop Sveriges vd, Sonat Burman-Olson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094