23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Egna märken allt mer populära

Sex av tio svenskar tycker att kedjornas egna varumärken är lika bra som märkesvaror, enligt en studie gjord av Nielsen.

Studien är global och omfattar 30 000 konsumenter från 60 länder. Svenskarna visar sig ha fått en mer positiv inställning till butikernas egna varumärken. 57 procent tycker att kvaliteten har förbättrats de senaste åren och 45 procent anser att egna varumärken ger mycket värde för pengarna.

Globalt svarade 71 procent att de anser att kvaliteten på emv har förbättrats över tid. Ungefär lika många, 70 procent, uppgav att priset är den främsta drivkraften bakom inköpen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03