23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Axfood testar e-handel i liten skala

Från och med i dag kan 100 utvalda Axfoodanställda beställa varor online från Hemköps butik vid Torsplan i Stockholm. Det är första steget i ett pilotprojekt som i höst utvidgas till ytterligare två butiker i Stockholm.

Axfood har i dag en omfattande e-handel med mat inom btb-sektorn genom Axfood Närlivs och Axfood Snabbgross. Koncernen levererar också mat till e-handelsspecialisterna Linas Matkasse och Middagsfrid.

Nu ger de sig också in i den snabbväxande e-handeln till konsument. Tillväxten där ligger på cirka 40 procent om året, dock från låga utgångsnivåer.

– Vi märker ett ökat intresse för e-handel bland alla våra kunder, säger Axfoods vd Anders Strålman i ett pressmeddelande. Han ser digitala affärer som ett viktigt komplement till den traditionella butikshandeln i framtiden.

Enligt Handelns utredningsinstitut, HUI, kommer den summa svenska folket lägger på e-handel att öka dramatiskt, från 54 till cirka 300 miljarder kronor de närmaste tio åren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|