23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop byter medium

Coop kommer att minska sina reklaminvesteringar i traditionell tv. Det säger koncernens marknadsdirektör Björn Larsson till Resumé.

Larsson, som rekryterades från Swedbank i höstas, har nu skrotat Coops reklamfilmskoncept med utbudsreklam i traditionell tv, som funnits i tre år. Det var för likt Ica framgångsrika reklamfilmer.

De nya filmerna, med inriktning på ekologisk mat, som presenterades i går, kommer bara att gå i sociala medier och Coops egna kanaler.

Successivt kommer Coops investeringar i traditionell tv.

"Jag tror att balansen mellan webb-tv och traditionell tv kommer att jämnas ut. I dag står tv för 65 procent och webb-tv för 35 procent. Frågor du mig nästa år är det inte osannolikt att balansen är 50-50", säger han till Resumé.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03